Jdi na obsah Jdi na menu
 


Celý den krásná?? Jde to?

Podle těhle typů to určitě zvládnou i mladší holky.....:-)

Co dělat s nehty, které se lámou?


Určitě mám nedostatek minerálů a vitamínů. Tak si bankovní úřednice vyložila své potíže s lámajícími se nehty. Tři měsíce poctivě užívala polyvitamínový přípravek s minerály a ženšenem. K jejímu rozčarování jí to vůbec nepomohlo.

Pak slyšela v rozhlase mluvit primářku lékařské kosmetiky. Lékařka vypočítávala, co všechno může způsobit lámání nehtů. Úřednice pochopila, jak zjednodušující byly její představy. A do ústavu zašla. Lékařka zjistila, že v jejím případě nebyl příčinou problémů s nehty nedostatek nějakých důležitých látek. Důvod byl jednodušší: téměř denně myla nádobí a máchala si ruce v horké vodě i v saponátech. O vánočních svátcích, bylo navíc nádobí opravdu hodně. Když jí manžel v povánoční slevě koupil myčku na nádobí a ona začala používat hydratační krém spolu s olivovým olejem, zlepšila se jí nejen kvalita nehtů, ale zmizela jí také suchá kůže na rukou a rozpraskaný ekzém na ukazováčku pravé ruky.


 

Za lékařem, ne za kosmetičkou

Spousta žen chodí s lámavými a třepícími se nehty za kosmetičkami. To není ideální řešení. V naprosté většině případů totiž nejde o problém kosmetický, ale zdravotní. Některé se snaží řešit své potíže tím, že si nehty začnou lakovat nebo si nechají udělat umělé. Naprostá většina z nich ale brzy zjistí, že jim to příliš nepomohlo. Nakonec stejně musí zajít za lékařem, obvykle dermatologem. Ten se snaží zjistit, jestli příčinou potíží není:

* zmíněný nedostatek některých minerálů nebo vitamínů

* extrémní a špatně odreagovaný stres

* mytí rukou nekvalitním mýdlem nebo častý kontakt se saponáty

* užívání laků na nehty, které obsahují nevhodná organická rozpouštědla

* hormonální změny atd.


 

Málo masa znamená málo železa

Nedostatek železa ve stravě je jedním z možných důvodů, který může způsobit, že nehty nejsou jen křehké, ale i hrbolaté a bledé. Také někdy změní svůj tvar, který pak připomíná lžičku.

Pokud vyšetření potvrdí deficit železa, může lékař předepsat pacientce léky nebo potravinové doplňky. V každém případě je užitečné, když postižený člověk začne jíst více potravin, které obsahují železo:

* listovou zeleninu (kapustu, špenát, brokolici),

* různé druhy ořechů,

* libové maso, játra a vejce,

* švestky, hrozinky a datle

* pivovarské kvasnice atd.

Nedostatek železa bývá charakteristický pro vegetariány, protože maso je přirozeným zdrojem tohoto minerálu, ale i dalších látek, které jsou důležité pro zdravý vývoj nehtů i vlasů.


 

Bílé tečky signalizují nedostatek zinku

Vedle železa může potíže s nehty způsobit také deficit zinku (nehty jsou křehké a tvoří se na nich bílé tečky nebo linie), vápníku a síry, ale také vitamínů A, C a B.

Pokud nehty ztrácejí lesk a štěpí se, bývá to často proto, že máme málo mastných kyselin. Pak je dobré dávat do salátů panenský olivový olej nebo další rostlinné oleje lisované za studena. A jíst hodně ryb, jako je losos, treska, pstruh nebo okoun.

 

 

Tajemství snídaně


Mýtus č. 1: Vynecháním snídaně si snížím váhu
Bez snídaně se ochudíš o potřebné nakopnutí metabolismu. Ten v noci zpomalí chod, ale s prvním ranním jídlem se zase rozběhne. Když zapomeneš posnídat, bude metabolismus lenošit tak dlouho, dokud se nenajíš. To znamená, že třeba až do oběda nespálí tvoje tělo tolik kalorií, kolik by jich spálit mohlo. A navíc tak sníš mnohem větší porci oběda či večeře a mlsná tě bude honit i pozdě večer. Výsledek? Přeskakováním snídaně spíš ztloustneš než zhubneš.
Mýtus č. 2: Po ránu nemám hlad
Věř tomu, že tělo dokážeš vytrénovat k rozvinutí ranní chuti k jídlu. Začni sklenicí odstředěného mléka. Pokud se ti z něj zvedá kufr, nasyp do něj instantní kakao nebo si dej kafe bez kofeinu s mlékem. Další týden zkus přihodit kousek ovoce. Nejspíš pocítíš, že na tebe jde po ránu hlad - což je skvělá zpráva! Dopřej si snídani nadupanou až 2 500 kJ - má tvořit čtvrtinu až třetinu denního příjmu energie. Podle chytrých lékařských hlav se navíc vyhneš obezitě, cukrovce a nemoci srdce a cév.

NEJLEPŠÍ ŇAMKY NA RÁNO
Abys řádně nastartovala spalování kalorií, dej si snídani, na které si opravdu pochutnáš. Ideální je celozrnné pečivo s ochuceným tvarohem nebo nízkotučným sýrem, jogurt s müsli nebo ovocem. Skvělý energizer jsou "home-made" džusy. Do mixéru naházej ovoce, které najdeš doma - banány, hrušky, mango, nektarinky, zkrátka cokoli.

 

 

Super výdrž. Buď i ty celý den krásná :)


Celý den krásná

Sprchování

Jednoznačně ráno

Večerním sprchováním možná ušetříš cenné ranní minuty, ale zároveň se připravíš o vydatný zdroj energie. Proud vody totiž báječně masíruje tělo a stimuluje nervová zakončení. Povzbudivé účinky můžeš ještě zvýšit použitím sprchového gelu s masážními mikrogranulemi nebo masážním kartáčem. Kdy se během dne svlažíš znovu, záleží jen na tobě, ale ranní dávku rozhodně nevynechávej!

Mytí vlasů

Nejlépe ráno

Logika velí: Dáš-li účesu žádoucí tvar hned po ránu, budeš se cítit celý den dobře. Jestliže totéž podnikneš večer, během noci kadeře nevyhnutelně zválíš a ráno budeš mít plné ruce práce s napravováním ‚škod‘… A hlavně, lehneš-li si s čerstvě umytými vlasy na polštář, zvýší se produktivita mazových žlázek. Tím pádem hrozí, že budou prameny rychleji mastné.

Úpravu obočí

Hned po umytí obličeje

Pleť je měkká a póry zvětšené… Převedeno do praxe: vytržení chloupků rašících mimo pole tvého zájmu zkrátka nebude v tuhle chvíli tak nepříjemné. Kdyby ses i přesto zajíkala bolestí, zchlaď obočí kostkou ledu, ošetři ho zklidňující pleťovou vodou a poté krémem.

Péči o pleť

Po osprchování

Neexistuje vhodnější chvíle, kdy na pokožku těla ‚zaútočit‘ zpevňujícími a zeštíhlujícími zbraněmi – právě teď je totiž dobře prokrvená, a tedy ideálně připravená. Přispěje k tomu, abys měla krásně tvarovanou pevnou postavu, a postupně odbourává i celulitidu. Ještě než opustíš koupelnu, postarej se také o pleť obličeje. Jelikož pára otevírá póry, účinné látky se snadněji propracují do hloubky. Pokožka kromě péče vyžaduje i ochranu před slunečním zářením a SPF potřebuje aspoň půl hodinky, než začne působit.

Líčení

Čtvrt hodiny po sprše

Zatímco spíš, hromadí se pod víčky voda a normálně trvá přibližně hodinu, než se zase přirozeným způsobem rozptýlí. Abys nemusela jít do práce s ‚pytlíky‘ pod očima, použij navlhčené sáčky s heřmánkovým čajem nebo relaxační tampony s bílým čajem. Stačí je položit na víčka a asi deset minut odpočívat.

Hned poté je dobré začít s make-upem. Mezitím se totiž, obrazně řečeno, vzpamatoval přirozený tuk v pleti a začal znovu vytvářet jemný film, který ji krásně vyhladí. Jelikož obsahuje jemné částečky odrážející světlo, ospalou tvář okamžitě rozsvítí. S dalším ‚vybarvováním‘ tváře pak pokračuj, jak jsi zvyklá.

Nanesení parfému

Před oblékáním

Parfém potřebuje přímý kontakt s pokožkou, protože teprve teplotou těla se vůně uvolní a začne se rozptylovat. Pokud není vůně těžká a kořeněná, můžeš ji kolem poledne použít znovu.

Masáž

Nejlépe odpoledne

„Pokud se ti víc hodí doba před obědem, objednej se nejdříve na 11. hodinu. Tělo se příjemně naladí na celý den. Před polednem doporučuji klidnější ajurvédskou nebo orientální masáž. Jestli se chystášte na lymfodrenážní nebo zeštíhlující ošetření, případně na peeling, naplánuj si je na odpoledne. No a k večeru je výborná masáž hlavy nebo nohou, zkrátka cokoli zklidňujícího, co tě ukolébá ke spánku a při čem nemusíš nijak spolupracovat.“

Odlíčení

Před sportem a večer

Kůže bez vrstvy šminek lépe dýchá. Ani pot a nečistoty, kterými se pleť při sportu zanáší, nejsou v kombinaci s make--upem nic příjemného. Mysli však na hydrataci – ta by totiž měla následovat po každém odlíčení. „Pokud se chystáš do solária, počítej s tím, že s make-upem se obličej opálí méně,“ varuje kosmetička.

Lakování nehtů

Minimálně hodinu před spaním

Předpokládáme, že o strukturu ložního prádla vtištěnou do laku na nehtech nijak zvlášť nestojíš. Přesto se ti to občas podaří? Takovým koncům předejdeš, když si na sebe uděláš čas asi hodinku před zalehnutím do postele. Nejdříve je třeba nehty důkladně odmastit, nejlépe šedesátiprocentním lihem – v odlakovačích totiž bývají oleje. Poté nanes podklad, dvě vrstvy laku a nakonec svrchní vrstvičku lesku. Není to málo, takže buď při schnutí trpělivá.

Regenerační krémy

Okolo desáté večer

Zhruba dvě hodiny před půlnocí pleťové buňky přepínají na ‚nápravný režim‘. Kůže lépe přijímá účinné látky, buňky se snadněji regenerují a hojí. Bonus: Teplota pokožky se v noci mírně zvyšuje a zlepšuje se i její schopnost vstřebávat prospěšné látky. Abys dosáhla co největšího efektu, nejdřív tvář opláchni teplou vodou a krém trochu nahřej v dlaních. Zpevní a zvlhčí pokožku a nabízí nádherně svěží pocit po probuzení.

Péči o ruce a nohy

Těsně před spaním

Vedle postele natrvalo ‚ubytuj‘ přípravky k péči o nohy, ruce a nehty. Před usnutím vždycky nakrémuj chodidla, případně přes ně ještě natáhni bavlněné ponožky – v teple se krém lépe vstřebá. Stejnou pozornost věnuj i rukám a kůžičkám nehtů. Ráno budou jako ze sametu!

 

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář